مدیران جوان

مدیریتی،فرهنگی،اجتماعی و.....

مدیران جوان

مدیریتی،فرهنگی،اجتماعی و.....

پیش درآمدعبور

مروری برعبورحوزه های مختلف
دررایانه:
شناسه کاربری یا رمزعبورعبارت است از نامی که توسط آن می توان به سایت وارد و از مزایای ویژه اعضای سایت بهره مند شد. کاربر با سلیقه خود می تواند نام کاربری و کلمه عبور را در ضمن تکمیل فرم ثبت نام در سایت انتخاب کند.
درجامعه ما بعضی افراد،با نام بردن ازاسمی بزرگ ،خیلی جاها عبورمی کنند.وچون شناسه ی خودراتغییرنمی دهند،گفتمان همه را شکل می دهد.وآن وقت بی اهل وبا اهل ،ادعای دردست داشتن رمزعبور می نمایند.(نمی دانم جریان دسترسی آزاداطلاعات ،به کجا انجامید)
درزیست:
تصور کنید یک الک داشته باشید که دانه های درشت را از خود عبور دهد، ولی دانه های ریزتر از آن نتوانند عبور کنند. به طور اساسی دانه های ریز نفوذپذیری بیشتری دارند و مسلما آسان تر از دانه های درشت نفوذ می کنند.
لایه ازن نیز چنین خاصیتی دارد.قصد طرح مباحث زیست شناسی راندارم.(اگرچه ازمشکلات قرن بیست ویک می باشد)

عبوردرفرهنگ لغت فارسی :
- عبورجاده
- مسیر
- معبر
- پیمودن
- طی کردن
- پل موقت
- دو راهی
- محل تقاطع
- قابل عبوریا پل زدن
- خلاف میل کسی رفتارکردن
- محل میخکوبی شده یا خط کشی شده عرض خیابان مخصوص پیاده .
- قسمت کم عمق رودخانه ای که جهت عبورحیوانات وانسان مناسب باشد.
- علایم مخصوص عبوروسایط نقلیه.
- چراغ راهنمایی عبورازپهلوی کسی بدون توجه به او.
- حق تقدم درعبوروسایط نقلیه.
- محل عبورسیم برق درساختمان .
- راه کسی رابستن .
- هرچیزی که مانع نورشود.
- پیاده ای که ازوسط مناطق ممنوعه خیابان عبورمی کند.
- راه آهن چنگک دارمخصوص عبورازسراشیب.
- فاصله زمانی بین عبورماه ازنقطه ای وایجادمددرآن نقطه.
- زمین پوشیده ازخاروخاشاک وغیرقابل عبور.

خواستم بگویم همه ی این ها مقصود وبلاگم است ،بازدیدم مقصودم نیست.
نه همه ی این ها همه است واین همه عبورنیست .عبور،عبوری است ......

خیلی ازمفاهیم،اصطلاحات،کلمات مثل:حقوق بشر،جامعه مدنی،فناوری،انرژی هسته ای،اتحاد،وفاق،پژوهش،توسعه،رفاه و....رابدون این که معنی آن را بدانیم،شروع می کنیم به تصدیق و تکذیب آن ها.واگرازمابپرسند،علت طرفداری شما ازاین مفهوم یا اصطلاح چیست؟می گوئیم:همه مطرح می کنند.ماهم تکرارمی کنیم.تا امروزی باشیم.
یکی ازاین مفاهیم "بلاگ "است.که گفتمان غالب برخی ازجوانان است.ولی اگرسئوال شود؟معنی ساده ان چیست؟شایدندانند.اماخود،صاحب وبلاگ تروتمیزند.
بنده هم می خواهم عامل وعالم به این قضیه باشم.به عبارتی اول برادری راثابت کنم.بعدبه یادداشت های روزانه وروزنوشت ها می پردازم.البته درزمان های نه چندان دوروقتی دفترچه خاطرات داشتم ودرآن دست نوشته هاودل نوشته های خود را ازخوشی ها،تلخی ها،کامیابی ها،موانع ها،باخودکاربیگ بیست تومانی آبی رنگ ،ثبت می کردم،دلم نمی خواست،مادر،،پدر،برادر،دایی،خاله ازاسراردل پرمشغله ام خبردارشوند.این حرف دل اکثردخترخانم ها وآقاپسرهایی است که حرفی برای گفتن وحرفی برای دیدن داشتندیادتان می ایددرلوازم التحریرفروشی ها،دنبال دفترخاطره قفلی می گشتیم ومی خریدیم.
دفترچه راقفل می زدیم،تاافکارمااستخراج وحفاری نشود.تا بدین صورت کشف نشویم.ودرجایی ثبت نشویم.اماامروزه دفترچه خاطرات شیشه ای می خریم یا درست می کنیم،تاافکارمابرروی شبکه اینترنت ووبلاگ نقش بندد.ووبلاگ هرشخصی معرف شخصیت،اندیشه وسبک ومنش زندگی،وطرزنگرش اوبه خداوطبیعت وانسان هنرنمایی می کند.دیروزدوست نداشتیم کسی دفترچه خاطرات زندگی مان رایواشکی ورداردوبخواند.وهرکس که این کاررا می کرد،ناراحت می شدیم وآن قسمت هاراپاره می کردیم.اما امروزه،هرکس به وبلاگمان سرنزنه،ودرقسمت "نظرها"نظری ثبت نکند.احساس خوبی به ما دست نمی دهد.بااضافه کردن موسیقی وکلیپ سعی داریم، جذابیت بلاگ راافزایش دهیم تامخاطب بیشترداشته باشیم.
دیروزشخصیت واندیشه هرکس زیرزبان هرکس نهفته بود.(اگرچه تاحدودی امروزهم هست)ولی امروزه اندیشه ها،افکار،نوع نگاه ،نگرش،شخصیت هرکس زیربلاگ هرکس نهفته است.(اگرچه تاحدودی امروزهم نیست).
به هرحال،به تعاریف ساده وبلاگ.............
blogskyچیست؟
blogsky ابزاری است که به شما کمک می کند تا هر زمانی که مایل بودید، بلافاصله به انتشار
ایده ها، افکار و دیدگاه هاﯼ خود بپردازید. blogsky محیطی را به عنوان وبلاگ یا بلاگ در محدوده صفحات وب در اختیار شما می گذارد و شما با استفاده از این محیط می توانید به آسانی یک سایت اختصاصی داشته باشید.
وبلاگ یا بلاگ چیست ؟
ابتدا یک توضیح مختصر راجع به معنی لغوی این کلمه : WEBLOG این کلمه در واقع از دو کلمه مستقل تشکیل شده است : WEB به معنای شبکه جهانی است. و log که در اینجا به معنی گزارش روزانه یاروزنوشت است . در واقع وبلاگ ( که بعضاً به اختصار بلاگ نیز نامیده می شود ) گزارشی است از وقایع روزانه فرد روی اینترنت.چندمعنی فارسی نیزبرای آن ابداع شده است.مثل تارنگاریاتارنگاشت که کمترمورداستفاده قرارمی گیرند.
.پس وبلاگ یک صفحه وب می باشد که معمولا به صورت کوتاه و خلاصه تهیه می شود و مطالب اغلب به ترتیب زمانی که منتشر شده اند، مرتب می شوند. همانند صفحات مجلات و یا روزنامه ها. محتوا و اهداف هر یک از وبلاگ ها به طور گسترده ای متفاوت است. از لینک ها و نظرات درباره سایروب سایت ها گرفته، تا اخبار درباره شرکت ها و اشخاص ایده ها ی مختلف درباره مسائل روز، خاطرات روزانه، شعر و ادبیات، عکس و موزیک، نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری ، خبرهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و حتی مسائل تخیلی .
بسیاری از وبلاگ ها شخصی هستند و افراد آن چه که در ذهنشان است را بیان می کنند. بعضی دیگر گروهی است و اهداف جمعی و علایق مشترک آنها را در بر می گیرد. . برخی از وبلاگ ها برای بازی و تفریح و سرگرمی هستند و برخی دیگردر برگیرنده مقالات علمی و پژوهشی می باشند. وبلاگ ها تسهیل کننده ارتباطات تیمی ، سازمانی و خانوادگی می باشند. آنها با شیوه ای بسی ار آسان تر از امیل ها و فوروم ها، به ارتباطات گروه های کوچک کمک می کنند. استفاده از وبلاگ های خصوصی در شبکه های اینترنت این امکان را به اعضای تیم می دهد که لینک ها و فایل ها و نظرات و پیشنهادهای خود را به یکدیگر برسانند. ایجاد یک وبلاگ خانوادگی به اعضای خانواده کمک می کند که اخبارهای خانوادگی شان را به اطلاع همدیگر برسانند. یک وبلاگ به افراد کمک می کند که در حلقه گروه باقی بمانند و پیوند و فرهنگ گروهی را ارتقا دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد