مدیران جوان

مدیریتی،فرهنگی،اجتماعی و.....

مدیران جوان

مدیریتی،فرهنگی،اجتماعی و.....

گروه بندی تحقیق رشته حسابداری

فصل اول:کلیات ومفاهیم سرپرستی وسازمان (بهرام ارژنگی ، محمود الهامی)

- مفاهیم مدیروسرپرست

- مفاهیم مدیریت وسازمان

- ارزش واهمیت مدیریت وسرپرستی

- انواع سرپرستی

- جایگاه وموقعیت سرپرستی

- تفاوت کارسرپرست با کارکارمندان

- اصول هفت گانه سرپرستی

- نقش ومسئولیت های خطیرسرپرستی

فصل دوم: کلیاتی درباره‌ی سازمان ها (علی امینی،مجتبی تقی زاده)

- ضرورت ایجادوعلل گسترش سازمان ها

- تعاریف سازمان

- اهداف سازمان

 - انواع سازمان

 - کلیاتی درباره‌ی مدیریت

- مفهوم وتعریف مدیریت

- بنیانگذاران مدیریت وفراگردمربوط به آن

فصل سوم : برنامه ریزی (طاهرعبدی،سینا قربانی)

-         مبانی برنامه ریزی

-         اهمیت وضرورت برنامه ریزی

-         تعریف برنامه ریزی

-         هدف ازبرنامه ریزی

-         انواع برنامه ریزی

-         محاسن برنامه ریزی

-         معایب برنامه ریزی

فصل چهارم : تئوری کلاسیک (زهرا خورشیدی ،صدیقه کلانتری)

-         بوروکراسی (ماکس وبر)

-         مدیریت اداری (هنری فایول)

-         مدیریت علمی (فردریک تیلور)

فصل پنجم: تئوری نئوکلاسیک (محمدقلی زاده،حسین مظهری)

-          مکتب روابط انسانی

-         مکتب اقتضایی

-         مکتب سیستم ها

فصل ششم : انگیزش (عباس نقی پور،احمد نوذری)

-         نظریه پردازی درمورد انگیزش

-         نظریه های سلسله مراتب نیازها

-         نظریه x ,y

نکته :

1-      دانشجویان آزادند موضوعات را باگروه های دیگرعوض نمایند(با هماهنگی استاد)

2-      دانشجویان ،می بایست با هم کارتحقیق وکنفرانس راانجام دهند. یعنی هرفصل برای دونفرطی دو جلسه کنفرانس داده شود.

3-      تحقیقات می بایست مرتب ومنظم همراه با فهرست مطالب ومنابع باشد(کمتراز5صفحه نباشد)

4-      هردانشجوموظف است درروزکنفرانس خلاصه تحقیق خودرا به تعدادکلاس تکثیرودراختیارآنان قراردهد.

5-      از آن جا که دانشجویان رشته حسابداری درآینده به عنوان مدیر شرکت های فنی فعالیت دارندانتظاراین است که بحث های مشارکتی وگروهی رادرخودتقویت نمایند.

6-      موادامتحانی این درس،ازکنفرانس ها‌ی دانشجویان وبخشی ازمطالبی است که دروبلاگ استادآمده است تهیه وتنظیم می شود.

لذا توصیه می شود،همه‌ی دانشجویان کنفرانس همدیگررا به دقت مطالعه ودرنگهداشت آن مراقبت نمایند.

7-      هردانشجوموظف است یک روزقبل ازکنفرانس،تحقیق خودرا به استادتحویل دهد.

8-    باردیگرتاکیدمی شوداینجانب شما را به دوعنوان می شناسم؛یکی دانشجو ودیگری،مدیرعامل .واین انتظارمی رودکه فراترازیک دانشجو،درگفتاروکردارورفتارومناسبات وروابط (استاد ودانشجو) به بهترین نحووشایسته،بنمایانید.چراکه نسل تشنه‌ی فردا،درانتظاردانشجومعلمانی هستند،که همواره تاثیرگذارند.

9-    البته ارائه کنفرانس ازطریق پاورپوئینت برای دانشجو معلمان کمی سخت می باشد.اما خالی ازلطف نیست.تصمیم با شماست.یقینا کسانی که به اهداف حرفه‌ای می اندشند،حرفه‌ای عمل می کنند.

مدیریت وخلاقیت

وبلاگ من به نام مدیران جوان برای مدیران فردا ثبت شده است. من درمجموعه یادداشت هایم به مدیران فردا فقط توصیه ندارم(البته اگرتوصیه باشد) من باگذارازمدیران دیروزوامروزبه مدیران فردا سفرخواهم کرد.دستاورد این سفرها، خوشه چینی ازاندیشه های مدیران موفق است .وچاشنی آن ازتراوشات فکریم نشات می گیردوسعی برآن دارم،باالهام ازنظریات علمی،محتوای آن کاربردی وراهبردی باشد. اگرچه این حقیرمدیرتئوریک نیستم ، حتی مدیرانتخابی یاانتصابی نیستم.ولی چنان درکارسپرده شده خوب عمل می کنم که افراد باران دیده، منومدیرویا رهبرسیستم آموزشی می دانند(بدون اغراق) وشاید بهترباشد که مدیرویا رئیس انتخابی وانتصابی باشم، ولی کارکنان وارباب رجوع معتقد باشند، این آقای رئیس یامدیرچه باشد، چه نباشد فرقی ندارد.راستی ازاین دست نوع مدیران چقدرداریم؟ البته این نوع تیپیک مدیران تمایل دارند، مدیرسازمانی یا شرکتی باشندکه همه چیزروتین بوده وهمه چیزسرجای خودش باشد.به عبارتی،سیستم به حال خودپیش رودوبخشنامه های فرادستان را پاسخ دهندهمین وبس .(مدیربخشنامه ای) متاسفانه مدیرانی عهده دارشرکتی یاموسساتی می شوندکه چرخش شغلی خاصی نداشتند.اما چرخش های انتخاباتی درستادهای مختلف داشتندوبه خاطرنان غرض دادن، فلانی را رئیس شرکت یا سازمان می نمایند.یعنی،همان گونه که ثروت های بادآورده داریم، قدرت های بادآورده،این گونه است .مثلا،مانیازبه دکتروجراح قلب داریم،یهومی بینیم،بیرون ازسازمان یکی معرفی می شودکه اصلادربیمارستان ها ، سمتی نداشته است ومضافا این آقای محترم حتی درعمرسی وپنج ساله ی خود،مریض هم نشده تا پایش به بیمارستان بازشود.چنین کسی بایدسیستم راپیش ببرد.حال شما فکرمی کنید؛دراین مکان، خلاقیتی ونوآوری،رخ می دهد؟ مدیران فردا چنین جنسی نیستند، تاشرکت را ورشکست کنند، تا ارباب رجوع را ناراضی کنند، تا بهره وری را کاهش دهند، چرا که آنان به طورطبیعی وچرخش های شغلی متفاوت ومتعدد راه صدشب را یک شب طی نکردند.اینان مدیران جوان فردا خلاق ونوآورهستند.ودائما درحال تولدسیاست های راهبردی وکاربردی شرکت ها هستند.وبا زایش جدید، هرروزصبح با خورشید متولد می شوند.وراضی به حفظ وضع موجود، نیستند.آنان با تصورسازی،به ایده می رسندوپس ازآن خلاقیت ونوآوری را به ارمغان می آورندوآن گاه با حیرتی،باورنکردنی، دست به انتشارمی زنند.وچنین است که اگرتغییرونوآوری را تجربه نکنیم درزندان گذشته حبس می شویم. خلاقیت ویژه هیچ گروه وقوم وحزبی نیست.همه می توانندخلاق باشند.وپیش نیازخلاق شدن اینست که به نام او (خالق) خلاق شویم . اگرمعتقد به انا لله هستیم (ما ازخدائیم) بایدبرای او باشیم.مگرمی شود ما نمایندگی توشیبا داشته باشیم، اما برای سامسونگ تبلیغ کنیم.ما از آن خدا هستیم ودراین مسیر باید برای اوکارکنیم .این یک قانون است .اصلایک رازاست. درکنارخیابان نوازنده ای را دیدم که درحال نواختن سازبود. بنده ی خدا یک قسمت ازپرده سه تاررا گرفته بود، هی ملودی تکراری را می نواخت .جلو رفتم به او گفتم،بزرگان ما وقتی سه تارمی نواختند، دستانشان را بالاوپائین می بردندوبدین طریق آهنگ های متنوعی را تولیدمی کردند.اوگفت:آنان پرده ها را گم کرده بودند، ومن تازه پیدا کردم. برای مدیرفردا ، فرایند نوآوری عبارتنداز:ایده + خلاقیت + نوآوری + انتشار

راهنمای تحصیلی – شغلی

                                         راهنمای تحصیلی شغلی

                           رشته حسابداری (کارودانش / فنی وحرفه ای)

Ø      تعریف رشته

دانشجویان‌این‌رشته‌درطی‌دوران‌تحصیل‌با‌اصول‌حسابداری،اقتصاد،مدیریت‌مالی،مفاهیم‌وروش‌های آماری،کاربردرایانه‌درحسابداری،حسابداری صنعتی،حسابداری شرکت ها،سازمان ومدیریت،ریاصیات امورمالی و..آشنا می شوند.

Ø      هدف رشته

تربیت نیروی متخصص وماهرجهت ثبت رویدادهای مالی درتمام زمینه های شغلی

Ø      اهمیت وجایگاه رشته

علوم حسابداری ماننددیگرعلوم درنتیجه نیازهای انسان به وجودآمده است.ودرهرکشوری با توجه به وجودذخایرومنابع مختلف وتحولات صنعتی واقتصادی وظهوروتوسعه تجارب بین المللی وبازرگانی توجه خاص وچشمگیری به متخصصین این رشته دارند.

Ø      موقیعت های شغلی آینده

ü      حسابدارعمومی وصنعتی

ü      کاردان امورمالی

ü      مسئول رسیدگی وصدوراسناد

ü      مسئول امورمالی

ü      ممیز

ü      کمک حسابداروحسابرس

ü      متصدی اعتبارات

ü      تحویل دار- حسابرس